mobirise.com


CHIA-MAG

Ideális omega 3 forrás


A chia egy Dél-Amerikában őshonos növény, magját előszeretettel fogyasztják egész Dél-Amerikában, de már a világ számos pontján meghódította az egészségtudatos egyéneket. Most pedig lássuk, hogy miért!


A chia mag igen sok pozitív hatást gyakorolhat szervezetünkre, javítja az emésztést, omega-3 zsírsav tartalmával támogatja a szív- és érrendszer működését, élelmi rostokban gazdag, továbbá sok magnéziumot, mangán, káliumot, cinket és B-vitaminokat tartalmaz.


Használhatjuk béltisztításra, vegánoknak pedig ideális omega-3 zsírsavak pótlására. Amennyiben béltisztításra használnánk, úgy a kúra tartson 4-6 hétig.


Igen változatosan fogyaszthatjuk, főzés nélkül készíthetünk belőle pudingot, belerakhatjuk joghurtba, kefírbe, süthetünk belőle kenyeret, illetve megbolondíthatjuk vele reggeli zabkásánkat is.


A chia mag nagyon sok vizet képes megkötni, ezt úgy teszi, hogy magához vonzza a vízmolekulákat és segítségükkel létrejön a magok körül egy zselés réteg. Ha elég ideig hagyjuk ázni a chia magot, akkor egy sűrű, pudingszerű elemózsiát kapunk.






Az alábbiakban adunk néhány tippet, a chia mag fogyasztásához.


Chia puding

Áztassunk be 1-2 kiskanál chiamagot 1dl vízbe, hagyjuk állni egy éjszakán át, másnap reggel fogyasszuk magában. Fűszerezhetjük fahéjjal, gyömbérrel, vanília-kivonattal, de akár sózhatjuk is. A chia magnak magában enyhe íze van, annak a fűszernek az ízét veszi fel, amit mellé rakunk.


Chiamagos krém palacsintához vagy piskótához

Áztassunk 2 evőkanál chiamagot vízbe vagy kókusztejbe, tehetünk mellé 1 evőkanál kókuszlisztet is, hogy intenzívebb kókuszíze legyen. 1-2 evőkanál mézzel édesíthetjük, ízlés szerint keverhetünk bele kakaót, vaníliás cukrot, vagy reszelhetünk bele étcsokoládét. Bármilyen gyümölcsöt belekeverhetünk, banánnal és eperrel igazán ínycsiklandozó krémet kaphatunk!


Chiamagos joghurtos kukoricapehely

Vegyünk egy natúr joghurtot, keverjünk el benne egy kiskanál chiamagot, hagyjuk állni 10-15 percig, majd öntsük rá tetszőleges mennyiségű kukoricapehelyre. Ízesíthetjük bármilyen szörppel vagy fűszerrel, például fahéjjal, vanília-kivonattal, csillagánizzsal vagy szegfűszeggel. Szórhatunk bele gyümölcsöket, epret, áfonyát, banánt, de ezek nélkül is egy finom desszertet vagy uzsonnát kapunk.